Bicyklové svetlo Olight vám ukáže cestu v tej najhlbšej tme

Prečo je potrebné uchytiť svetlo hore? Predné sklíčko je totiž vo vrchnej hrane pretavené do antireflexnej vrstvy, aby ste počas jazdy neoslňovali protiidúce vozidlá a ďalších účastníkov dopravy. To som si pochopiteľne musel vyskúšať aj ako šofér, a môžem popravde dosvedčiť, že túto funkciu spĺňa do bodky. Elegantný a moderný dizajn má bohužiaľ jednu nevýhodu, ktorou je nemožnosť výmeny batérie.

Svetlo má na starosť batéria Li-ion 4000 mAh, ktorá je pevne uzavretá a izolovaná podľa certifikátu IPX7. Nielen že svetlo odolá všetkej vlhkosti, bez poškodenia dokáže vydržať aj pol hodiny meter pod vodou. Aj to som samozrejme vyskúšal a svetlo letelo do vedra s vodou na 10 minút, a vyšlo bez úhony. Akonáhle sekundu podržíte spínač, svetlo sa rozsvieti na maximálnu možnú úroveň, 1200 lúmenov.

Svetlo si pamätá, na akej úrovni ste ho mali pri vypnutí, takže každé ďalšie spustenie po prvom už je podľa vašich predstáv. Predná časť svetlometu, priehľadné sklíčko, zachádza až za okraj, vďaka čomu je svetlo pomerne jasne viditeľné aj zo strany. Ovláda sa jednoducho a krátkym stlačením prepínate medzi tromi hlavnými režimami a dvoma spôsobmi prerušovanej signalizácie. S najvyšším výkonom (1200 lm) môžete reálne svietiť skoro hodinu a pol, a dokonca aj v lese som bezpečne videl pred seba a do strán (výrobca udáva dosah 146 metrov), zatiaľ čo som kolesami hrabal do neposednej zeminy.

Zámerne píšem skoro, pretože na posledných 20 minút sa batéria automaticky prepne na najnižší stupeň svietivosti. Hlavná svietivosť je určená do extrémnych podmienok práve typu lesa v noci, preto nevydrží svietiť tak dlho. Na jazdu mestom je ideálna najnižšia svietivosť (300 lm), vďaka ktorej si vás všetci okolo aspoň všimnú, a to už môžete zvesela svietiť 6 a pol hodiny. Na strednú úroveň som v pohode jazdil na menej osvetlených cyklotrasách medzi mestom. Tie ostatné režimy, blesk (600 lm/7h), flash (900 lm/5h) sú perfektné na vyvolanie epileptického záchvatu alebo ako dočasnú diskotéku, keď vypadne prúd.

Lúč je krásne rozložený

Ešte sa rýchlo vrátim do lesa, a to konečne so svetlom nainštalovaným na cyklistickú prilbu. V balení sa nachádza prepojenie na GoPro úchyt, čo som samozrejme využil s tým výsledkom, že je to v rámci orientácie v tme oveľa lepší spôsob svietenia. Nemusíte sa totiž sústrediť iba na pevný lúč pred bicyklom, ale môžete si hlavu pomocou krku natočiť tam, kam sa práve potrebujete pozerať. Na MTB dráhy je to práve o to lepší spôsob, pretože sa tak oveľa lepšie sleduje terén, takže možnosť pripnutia na helmu je skvelým doplnkom.

Na samotný záver som si nechal ešte nabíjanie, ktoré prebieha pomocou priloženej kabeláže s USB-C koncovkou. Pri výrobcom odporúčanom výkone 5V je batéria plne nabitá za 5 hodín. Navyše ma zaujala možnosť využiť kapacitu akumulátora na dobíjanie mobilného telefónu, čo môžete využiť pri dennej jazde, kedy je vidieť, a v noci namiesto mobilu nabíjať svetlo.

Americká spoločnosť Olight, ktorú možno poznáte pod zámorským označením Magicshine, ma počas testovania ich výrobku presvedčila o tom, že medzi svietidlami na bicykle sú u nás z hľadiska kvality na najvyšších priečkach. Ich svetlo RN 1200 je toho jasným dôkazom a už teraz sa teším, čo viac vám poviem o niektorých ich ďalších výrobkoch. Moje chudnutie je totiž dlhodobý proces, takže na bicykli ma čakajú ešte stovky kilometrov.

Verdikt: Prémiový svetlomet za rozumnú cenu, ktorý vás svojim spracovaním doslova posadí späť do sedla.

Autor blogu: Filip Voržáček

Toto skvelé svetlo na bicykel a množstvo iných výkonných svetiel na svietidiel nájdete na: Baterky OLIGHT