Fjällräven – značka stvorená v divokej prírode s dobrým úmyslom

Fjällräven pochádza z malého mestečka Örnsköldsvik vo Švédsku, miesta, kde sa hory a lesy stretávajú s morom. Je to spoločnosť zaoberajúca sa outdoorovým oblečením a vybavením, ktorá sa zaviazala robiť prírodu dostupnejšou. V pravom švédskom štýle kladieme dôraz na jednoduchosť a praktickosť a maximálne rešpektujeme životné prostredie.

Toto robíme:

  • Vyvíjame funkčné, odolné a nadčasové outdoorové vybavenie
  • Správame sa zodpovedne k prírode, zvieratám a ľuďom
  • Inšpirujeme a rozvíjame záujem o vonkajší život

„Chodíme už viac ako 50 rokov; Dúfam, že sa tam nikdy nedostaneme."

Príbeh loga Fjällräven

Logo Fjällräven - ako viete dnes - bolo založené v roku 1960, kedy zakladateľ Fjällräven, Åke Nordin, začal predávať svoje prvé batohy. V tejto dobe bolo "logo" skôr ilustráciou: kresba líšky, ktorá bežala z kopca. Počas jednej z pravidelných návštev Åkeho v obchode Friluftsmagasinet (teraz Naturkompaniet) v Štokholme, ktorý predával prvé výrobky Fjällräven, sa však začalo formovať logo. Spolu s vedúcim obchodu Friluftsmagasinet Erlandom Westerberg a marketingovým manažérom Nilsom Hillmanom začal Åke debatovať a čmárať myšlienky na pokrčené obrúsky v stiesnenej zamestnaneckej kuchynke obchodu.

Schúlená polárna líška s iskrou v oku je logom, ktoré uvidíte tak v uliciach veľkomesta, ako aj v lesoch a divočine. Prieskum preukázal, že 95% Švédov značku pozná a dokáže ju zaradiť. Pre grafika Kjella Olssona bola tvorba loga jednou z mnohých zákaziek, ktoré získal v súvislosti s prípravou katalógu Friluftsmagazinet. Nikdy ho tak nenapadlo žiadať po Åkeovi peniaze, aj keď nad tvorbou strávil veľa času. Aj tak sa stalo logo polárnej líšky najúspešnejším, ktoré vo svojej kariére navrhol.

Dizajn loga je natoľko funkčný, že Åkeho nikdy nenapadlo ho zmeniť alebo aktualizovať. Až do nedávnej doby. Po 50 rokoch intenzívneho používania bolo treba grafickú identitu oživiť a aktualizovať, najmä aby fungovala v digitálnych formátoch.

Vytvorením nového a jedinečného typu Fjällräven písma bol poverený Göran Söderström. Nový font Arctic fox zachoval odkaz fontu Frankfurt a zároveň splnil nové požiadavky na univerzálnosť a čitateľnosť.

ARCTIC FOX INICIATIVE

Každý, kto sa s polárnou líškou v divočine stretne, si to bude navždy pamätať. Táto líštička, po ktorej bola pomenovaná spoločnosť Fjällräven, je charizmatickým zvieraťom s jedinečnými vlastnosťami, ktoré ju pomáhajú prežiť v drsnom zimnom prostredí arktických hôr. Je plachá, ale hravá. A v Škandinávii bohužiaľ patrí k ohrozeným druhom.

Fanúšikovia, ktorí Fjällräven sledujú na sociálnych sieťach, si mohli všimnú fotografií z terénu, kde študenti zo Štokholmskej univerzity vykonávali spoločne s dobrovoľníkmi Fjällräven súpis nových vrhov polárnych líšok vo švédskych horách a ich doplnkové kŕmenie. Letná brigáda na čerstvom vzduchu pre pár šťastlivcov je konkrétnym príkladom dlhodobej, vzájomnej spolupráce spoločnosti Fjällräven a Štokholmskej univerzity. Ďalšou iniciatívou, ktorá je zrejme oveľa dôležitejšie ako spomínaný dobrovoľnícky projekt, je finančná podpora miesta v doktorandskom študijnom programe na katedre zoológie.

"Veríme, že výskum a väčšie znalosti sú najlepším spôsobom, ako polárne líšky zachrániť. Preto našu spoluprácu s univerzitou považujeme za dôležitú a zahrnuli sme ju aj do iniciatívy Arctic Fox."

Fjällräven tiež predstavuje špeciálnu kolekciu, ktorá ide ruka v ruke s filozofiou tejto iniciatívy. Zámerom je, aby sa prostredníctvom výnosov z predaja týchto výrobkov vytvorila základňa finančných prostriedkov na podporu projektov. Konkrétne sa jedná o výrobky kolekcie Kanken Art, ktoré navrhli šikovní dizajnéri vybraní verejnosťou. Rovnako ako pri projektoch, aj tu môžete predložiť svoj návrh potlače batohu a doplnkov a dúfať, že vyhrá práve ten váš.

 

Materiály:

Príroda je tu vo Fjällräven naším neustálym zdrojom inšpirácie. A to sa týka aj nášho výberu materiálu. Vždy, keď je to možné, získavame materiály priamo z prostredia okolo nás. Materiály ako vlna, bavlna a páperie. Ak sa to nepodarí, čerpáme z nápadov prírody. Mnohé z našich materiálov sú vyvíjané interne, iné s niektorými z najlepších dodávateľov v tomto odvetví. Vo Fjällräven to nie je len o vytváraní produktov, ktoré naplnia vaše očakávania; je to tiež o vývoji materiálov, ktoré odolajú náročnosti cesty, pričom náš dopad na životné prostredie je čo najmenší.

G-1000

Materiál G-1000 je náš základný materiál. Používame ho vo všetkom od batohov až po bundy a nohavice. Je to husto tkaná látka vyrobená zo 65 % polyesteru a 35 % bavlny a vďaka použitiu vosku Greenland Wax sa prispôsobuje celej škále rôznych klimatických podmienok. Takže so správnou starostlivosťou vydrží veky a pridá sa k vám pri všetkých druhoch dobrodružstiev. Ako súčasť nášho záväzku používať viac recyklovaných a organických materiálov máme teraz ekologické verzie – vyrobené z recyklovaného polyesteru a organickej bavlny – všetkých našich tkanín G-1000.

Od roku 1968

Od uvedenia G-1000 na trh v roku 1968 sme vyvinuli rad rôznych verzií. Všetky sú odolné, ventilačné, odolné proti vetru a ponúkajú ochranu pred UV žiarením. Pridaním vosku Greenland Wax sa stávajú tiež vodeodolné a ešte odolnejšie voči vetru a trvácnejšie. Ale každá z našich piatich verzií G-1000 má svoje špecifické výhody.

Naším hlavným poslaním a hnacou silou vždy bolo a vždy bude umožniť a inšpirovať viac ľudí tráviť čas v prírode. Chceme, aby vám naše produkty pomohli cítiť sa bezpečne a ako doma vonku, teraz aj v budúcnosti. Chceme, aby boli s vami na vašich najpamätnejších cestách a dobrodružstvách. Preto vyvíjame a tvoríme premysleným spôsobom a navrhujeme pre celoživotné nosenie. Nenaháňame sa za krátkodobými cieľmi, nesledujeme trendy ani nerobíme kompromisy v kvalite. Naša budúcnosť a budúcnosť prírody sú vzájomne prepojené.

Zoznámte sa s Kånkenmi

Koncom sedemdesiatych rokov Åke Nordin – zakladateľ uznávanej a rastúcej švédskej outdoorovej značky Fjällräven – čítal článok o školákoch, u ktorých sa v mladšom veku objavili problémy s chrbtom. Problémom boli ich ťažké a neskladné batohy. Åke, ktorý začal Fjällräven s turistickým batohom, sa rozhodol vyvinúť školský model. Jeho dizajn bol založený na rovnakých princípoch funkčnosti, odolnosti a pohodlia aplikovaných na akékoľvek vybavenie Fjällräven. Od nohavíc a búnd až po stany a spacie vaky.

Kånken bol prvýkrát predstavený v roku 1978 a dnes je najikonickejším produktom Fjällräven. Ako v priebehu rokov rástla povesť značky pre vysokokvalitné outdoorové vybavenie, rástla aj celosvetová popularita Kånken. Boli vyvinuté rôzne verzie štvorcového batohu, rozšírila sa jeho farebná paleta a pridali sa aktualizované materiály. Napriek tomu mala každá iterácia rovnaký nadčasový dizajn, ktorý bol obľúbený už od prvého dňa.

 

Kånken je teraz bežným názvom; nosia ľudia všetkých vekových kategórií a zo všetkých oblastí života. Vďaka širokému sortimentu produktovej rady existuje perfektný Kånken pre každého.

Byť najlepší v outdoorovom vybavení v súlade s prostredím znamená, že vždy hľadáme inovatívnejšie a udržateľnejšie riešenia. To zahŕňa používanie recyklovaných a organických materiálov, impregnáciu bez PFC a vývoj produktov, ktoré možno nosiť a milovať celé generácie.

Príroda je tu vo Fjällräven navždy v našich srdciach. Odtiaľ pochádzame a vždy to bude náš cieľ. Nezdolávame hory, nekrotíme rieky ani neprebíjame počasie. Ideme pomaly. Našľapujeme opatrne. Návštevu si vždy vážime a odchádzame s túžbou vrátiť sa.

Celú ponuku kvalitného a odolného oblečenia Fjällräven nájdete v ponuke tu: FJÄLLRÄVEN oblečenie